استشهادی بودن یا نبودن

دوست استشهادی ما یعنی محمد مسیح مهدوی چند روزی است که از من و بلاگر های دیگر خواسته که نظرات خود را در رابطه با استشهادیون ابراز کنیم .

بحث استشهادی و استشهادیون بحث جدیدی نیست و قرنهاست که این افراد در تاریخ و در نزادهای مختلف ورق میخورند و سینه به سینه به جلو میروند. اگر گذری سطحی نیز به تاریخ جنگ های بین الملل بیاندازید خواهید دید که افرادی فقط به نیت ضربه به دشمن و با دین و مسلک هایی متفاوت ، خود را قربانی میکردند و سعی به صدمه زدن به دشمن را ذاشتند .

در حال حاضر این داستان در بین مسلمانان با برچسب شهادت که برایش درست کرده اند، رایج شده و در تفکر غرب اینان را تروریست و در تفکر مذهبیون اینان را بندگان خدا و عاشقان شهادت مینامند .

جالب است روزها ی متوالی در خبر گزاریهای مختلف میخوانیم که یک استشهادی با یک حمله انتحاری چند آمریکایی یا انگلیسی و یا … را کشت .

حقیقت بر این است که اگر با کسی در جنگیم و میخواهیم به او آسیب برسانیم راهش ضربه زدن به حریف است اما نه به قیمت کشتن آگاهانه خود .!

تفکر ، استراتزی ،منطق ودر نهایت ضربه گروهی نافذتر است کاری که رسول خدا نیز میکرد و مشورت هم میگرفت. جنگ خندق که یادتان نرفته؟ یا جنگ احد؟

حال اگر در این راه هم کشته شدی قابل قبول و منطقی است اما نه به قصد کشتن خود حرکت کنید و چه هاذا که کشته شوید و هدفتان هم به سرانجام نرسد و فردی بی گناه هم کشته شود چیزی که بارها و بارها اتفاق افتاده .

دوستان استشهادی من، اگر ما ایرانی هستیم و به تیز هوشی شهره عام هستیم دیگر عصر کشته شو و بکش تمام شده شما میروید و کشته میشوید که شاید بیست اسراییلی یا آمریکایی کشته شوند؟ یا میروید که هزاران نفر را که احتمالا بیگناه هم در آنها باشند، نابود کنید؟ یا با یک حمله چریکی قصد پیروزی دارید ؟و یا هدف فقط شهادت است و زسیدن به لقائ ا… و حمله هم ابزاریست برای هدف شهادت طلبانه شما؟

شما بهتر از من آگاهید که آمریکایی و اسراییلی ها در لابراتورها در زیر کولر های جنرال مینشیند و تفکر و استراتزی راسر لوحه کار خود قرار میدهند و در نهایت ضربه حساب شده آنهابه مراتب محلک تر ازحملات چریکی شما خواهد بود

چرا شما هم ایدئولوزی تفکر ، استراتزی و مبارزه را پیش نمیگیرید؟ حال در این راه هم اگر کشته شدید نوش جانتان شهادت ؟

درخواست

دوست دارم منبع قرانی یا احتمالا تفسیری که عملیات استشهادی را توجیح کرده است ببینم و بدانم ؟

برچسب ها: Sina Daily

۱۵ دیدگاه

  1. Masuod گفته:

    هر چه سعی کردم نظر ندم نشد !
    آخه عزیز دل اگه گزینه غیر نظامی برای حل مکل وجود داشته باشه کدوم دیونه ای می ره سراغ راه حل نظامی؟ ( غیر از بوش ) و همین طور اگه بشه دشمن رو از راه دور مثلا با تفگ دوربین دار زد و کشت کدوم احمقی به خودش بمب می بنده و خودش رو برای کشتن طرف به کشتن میده ؟؟؟
    قبول دارم الان بعضی آدمای جو گرفته دنبال خود کشی شرعی می گردن اما قبول ندارم که به خاطر یه بی نماز باید در مسجد رو ببندیم !
    تصور کنین یه غریبه وارد خونه شما شده و د هتک حرمت ناموس شما رو داره … حالا تکلیف چه ، بذار ببینیم چی کار می شه کرد :
    ۱ - زنگ بزنیم به پلیس ۱۱۰ یا۹۱۱ که …
    ۲ - با آقای متجاوز ورد مذاکره بشیم و قضیه رو ریشه ای حل کنیم مثلا براش یه شغل پیدا کیم تا بتونه کسب در آمد کنه و بعد زن بگیره و …
    ۳ - نظر به نظریه فروید دت از حسادت برداریم و گلاب به رویت …
    ۴ - خودمون دست به کار بشیم
    اگه گزینه آخر رو انتخاب کنیم و اگه طرف از قصدش منصرف نشه و ما مجبور به درگیری بشین به لحاظ شرعی حق دارین طرف رو بکشین ( تاکید می کنم اگه نشه طرف رو منصرف کرد ) و اگه با یارو درگیر شدین و شما کشته شدین شهید محسوب می شیین …
    اگه استراتژی توی قاموس شما هم مثل ما ترجمه شده باشه حتما ازبنده بهتر می دونین که عملیات چریکی هم استراتژیه ( جنگ نا متقارن ) نمونه کاربرش هم توی ویتنام !
    با توجه به برتری تسلیحاتی دشمن و با توجه به توصیه های شما پیشنهاد می کنم همین الان کلید کلیه ممالک جهان سوم در سینی زرین تقدیم ابر ققدرت ها کنیم و …
    چون وقت ندارم ادامه نمی دم اما حاضرم به صورت Online یا Offline با حضرات هستم .

    ارسال شده در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۵:۵۸ ب.ظ

  2. someone from the same place گفته:

    سلام سینا ی عزیز.
    در جواب دوست خوبم مسعود باید گفت عزیز من اگر کسی به ناموس شما قصد تجاوز دارد باید ببینی خود چه کرده ای که کسی به ناموست قصد تجاوز کرده باید ببینی گذشته ات چیست مطمن باش کسی در این دنیا برای رضای خدا به ناموس شما تجاوز نمی کند مگر خود دندان فاسدی را در دهان پرورش داده باشی. پس مطمن باش گفتگو همواره راه اول و آخر کار است. اگر همین آقای بوش که می گویی حمله کرد به عراق یا افقانستان لطف کن قبل از نظر دادن سری به سایت های سیاسی بزن و ببین چرا این حمله شد و چرا کشورهای دیگر هم کمک کردند! و در ضمن عملیات استراتژیک استشهادی شاید کاربرد داشته باشد ولی یک فروند هواپیمای آمریکایی با استراتژیک ۱۰۰ برابر اثر دارد… سینا جان من در این مورد در قرآن اطلاعی ندارم ولی بد نیست لینک زیر را سری بزنی
    http://news.gooya.eu/society/archives/048745.php

    ارسال شده در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۶:۳۸ ب.ظ

  3. Sina گفته:

    دوست عزیز من آقای اردکانی
    حرف شما صحیح است اگر مورد تجاوز قرار گرفتی باید دفاع کنی اما حرف من این است یک نفر و چند نفر
    استشهادی کاری از پیش نمیبرد که هیچ دشمن را هم
    بدتر و محلک تر میکند
    چرا عزیزان استشهادی دور هم جمع نمیشوند و یک حرکت اصولی و با فکر انجام دهند و نه به صورت مستقیم رفته و کشته شوند
    ؟

    ارسال شده در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۶:۴۰ ب.ظ

  4. reza گفته:

    سلام عالی بود واقعا خوب نوشتی. مسعود هم عالی نوشته و به نظر من نوشته های تو رو کامل کرده. برای اجرای عدالت و مبارزه در راه حق علیه باطل از هر ابزاری باید استفاده کرد و به عنوان اخرین ابزار هدیه جان در راه تحقق ایدئولوژیه بر پایه حقیقت حقیقتا زیباست.

    ارسال شده در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۱۰:۲۱ ق.ظ

  5. سجاد گفته:

    سلام. چند تا نکته به نظرم داره یکی همون های که اون آقای بدون نام گفته که خیلی مهمه نمی شه اول بند رو به آب بدی بد بگی نه اشتباه شد یعد بخواهی خودت رو منفجر کنی. ا.ن موقعی که زمین ها رو می فروختند باید به این فکر می بودند. بعد هم بعد از ۵۰ سال؟ آیا همه ی فلسطینی ها موافق این کارها هستند؟ خب این رفراندومی که قراره برگزار شه احتمالا معلوم می کنه. البته سوای اینها من معتقدم که باید سعی بشه از حداکثر حقی که برای مردم فلسطین می شه گرفت پشتیبانی کرد ولی قطعا راحش حملات استشهادی نیست. بعد هم جدای از همه ی اینها آدم یک کار رو وقتی انجام می ده که اثر داشته باشه این کارها تا ۱۰۰ سال دیگه هم غیر از زجر کشیدن مردم فلسطین و کشته شدن یک عده غیر نظامی هیچ سودی نداره…

    ارسال شده در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۱۱:۴۵ ق.ظ

  6. Masuod گفته:

    به رسم گذشته :
    ” توجیح” = توجیه یعنی موجه کردن ، دلیل آوردن
    “محلک ” = مهلک یعنی هلاک کننده
    و قس علی هذا
    به رسم اکنون : آقا یا خانم
    someone from the same place
    سلام ! عطف به ابزار دوستی شما ( آن هم ا نوع خوبش : دوست خوبم مسعود ) بنده از گفتن نیمی از حرفهایم صرف نظر می کنم و اما نیمه دوم :
    از راه رسم وبلاگ لینست که نویسنده نظر اسم و رسمی ولو مستعار از خود به جا گذارد ( قاموس البلاگ ج ۲ ) و وقتی غیر از این می بینم احساس می کنم طرف را می شناسم و چون چیزی یادم نمی آید با خود می گویم از همان جماعت معلوم الحال است که هست …
    و بعد که به طریق ” انظر الی ما قال ” به نوشته نگاه می کنم می گویم :
    گفته بودید :” اگر کسی به ناموس شما قصد تجاوز دارد باید ببینی خود چه کرده ای که کسی به ناموست قصد تجاوز کرده باید ببینی گذشته ات چیست ” باید گفت که
    ۱- این چه طریق استدلال است …؟ توصیه می کنم پیرامون کلمات “مصداق” و”مبنا” و “مثال” درنگی بفرمایید لعلکم …
    ۲ - بحمد ا… والمنه تا کنون کسی قصد تجاوز به ناموس من نکرده و ربط دادن مثال من به عالم واقع کار بی ربطی ست !
    ۳ - و از همه مهم تر این نظریه که در بالا نقل قول شد از کجا و بر چه پایه بنا شده ؟ اسلام ؟ فرویدسم ؟ دین رزدشت ؟ مسیحیت ؟ به گمان من که یک ظن شخصی و” ان الظن لا یغنی عن الحق شیئا ” ؛ راستی چه کسی گفته متجاوز برای رضای خدا تجاوز می کند ؟ که در پاسخ گفتید : ” کسی در این دنیا برای رضای خدا به ناموس شما تجاوز نمی کند ” و جالب تر قید “مگر” است که “مگر خود دندان فاسدی را در دهان پرورش داده باشی” یعنی اگر خود دندان فاسدی را در دهان پرورش داده باشی انگاه کسی برای رضای خدا به ناموس شما تجاوزمی کند ! فقط برای رضای خدا .
    ۴ - گفته بودید “مطمن باش گفتگو همواره راه اول و آخر کار است ” شاید در یوتوپیای افلاطونی نظرت درست باشد ، شاید ! و اما بعد تر گفته بودی که ” همین آقای بوش که می گویی حمله کرد به عراق یا افقانستان لطف کن قبل از نظر دادن سری به سایت های سیاسی بزن { ای بچشم } و ببین چرا این حمله شد و چرا کشورهای دیگر هم کمک کردند!” این یعنی توجیه عمل بوش ؟ اگر جواب مثبت اس با آن راه حل اول آخرت در تناقض است و اگر منفی ست چه طور در میان دو عمل غیر منطقی ( عمل استشهادی و عمل بوش ) یکی این چنین مورد حمله است و دیگری مورد حمایت جهانی آن راه اول آخر فقط به درد یوتوپی می خورد عزیز جان اگر جسارت نیست کمی از آثار فلسفی “ابن سینا” را مطالعه کنید ببنید در باب راه آخر چه گفته ؟
    ۵ - سخن از زبان ما می گویی “عملیات استراتژیک استشهادی شاید کاربرد داشته باشد ولی یک فروند هواپیمای آمریکایی با استراتژیک ۱۰۰ برابر اثر دارد” البته که همین طور است اما اگر طرف استشهادی تسلیحات کافی یا به قول شما “یک فروند هواپیمای آمریکایی ” داشته باشد باز می آید دست خالی با یک بمب دست ساز چند کیلویی خودش را به کشتن می دهد ؟ زهی خیال باطل ! که جان دارد وجان شیرین خوش ست …
    و باز هم کمی وقت و زیادی سخن .

    ارسال شده در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۱۱:۵۰ ق.ظ

  7. mas گفته:

    یکی ترتیب کامنت ها رو عوض کرده !!!
    تفسیر با شما

    ارسال شده در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ در ساعت۱۰:۱۳ ب.ظ

  8. سینا راحتی پیرامون مالزی ، ایران و فن آوری مینویسد » Blog Archive » شهرکجنگ و دانشگاه یو کی ام گفته:

    […] استشهادی بودن یا نبودن […]

    ارسال شده در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۵ در ساعت۱۰:۲۸ ق.ظ

  9. rgiccdfdtt گفته:

    Hello! Good Site! Thanks you! urzccvzlbmfiy

    ارسال شده در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ در ساعت۱۰:۱۲ ب.ظ

  10. John Smit Jr. گفته:

    Good site, guys Good site 282a028a4697c3a

    ارسال شده در تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۸۶ در ساعت۱۲:۲۹ ق.ظ

  11. buy levitra گفته:

    buy levitra…

    Wie Ihren Artikel zu Digg inzuzufügen?…

    ارسال شده در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۸۶ در ساعت۸:۵۸ ب.ظ

  12. reza khederzadeh گفته:

    ……..
    ……………
    …………………..
    ………………………….افزونی تعداد زنان بر مردان
    …………………………………
    …………………………………………
    …………………………………………………توجیهی پوشالین بر تعدد زوجات
    …………………………………………
    …………………………………
    ………………………….و سرپوشی بر تمتع جنسی
    …………………..
    …………..
    …….

    ارسال شده در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۸۶ در ساعت۱۱:۱۸ ب.ظ

  13. Lane گفته:

    Nice site!
    [url=http://pcrvgpup.com/kggf/pozm.html]My homepage[/url] | [url=http://hgplmiod.com/hsat/ycfo.html]Cool site[/url]

    ارسال شده در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۸۶ در ساعت۲:۵۵ ق.ظ

  14. Lane گفته:

    Good design!
    My homepage | Please visit

    ارسال شده در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۸۶ در ساعت۲:۵۶ ق.ظ

  15. Alice گفته:

    Good design!
    http://pcrvgpup.com/kggf/pozm.html | http://stkjsigs.com/qebj/rdsy.html

    ارسال شده در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۸۶ در ساعت۲:۵۶ ق.ظ

نوشتن دیدگاه

Spam protection by WP Captcha-Free